Staatliche Glasfachschule Rheinbach (DE)

The Staatliche Glasfachschule Rheinbach is situated in North Rhine Westphalia, 17 km away from Bonn. At our vocational college (provides basic vocational training as well as A-level education and higher and further education preparing for studies at universities and universities of applied sciences) we have 50 teachers and 746 students in five departments working in the fields of glass decoration on a high artistic level; graphic, communication design and media; ceramics. We are a vocational college of North-Rhine- Westfalia in Rheinbach, 17 km away from Bonn. Our students are aged 16+ with diverse social and cultural background. In 2014 we were awarded as „European school“, meaning we are focusing on European issues and projects in vocational training and general education. For more than 20 years we intensive exchange with schools in France, the Czech Republic (foundations of our school), now being followed by exchanges with Spain, Great Britain (department of graphic and design). Students can choose between a more general education (A-level) and a vocational training in the different departments, or even have the option to combine both. As a „European school“ we pay special attention to language skills and offer our students different further diploma.

www.bkrheinbach.de

DE

Die Staatliche Glasfachschule Rheinbach ist ein Berufskolleg des Landes Nordrhein-Westfalen, 17 KM entfernt von Bonn. Unser Berufskolleg bietet grundlegende berufliche Ausbildung in verschiedenen Bereichen und die Möglichkeit allgemeinbildende Abschlüsse zu erlangen (Fachhochschulreife, Allgemeine Hochschulreife), die zum Studium an einer Fachhochschule oder Universität berechtigen.Zurzeit unterrichten 50 Lehrerinnen und Lehrer 746 Auszubildende in den verschiedenen Abteilungen der Glasveredlung und Glastechnologie, in Grafik und Mediendesign und in Keramik.Schülerinnen und Schüler mit unterschiedlichem sozio-kulturellen Hintergrund können die Ausbildung im Alter von 16 Jahren bei uns beginnen.Im Jahr 2014 wurde die Staatliche Glasfachschule zur „Europaschule“ ernannt und damit vom Schulministerium für ihr vielfältiges Engagement in europäischen Projekten und die besondere Beschäftigung mit europäischen Themen im Unterricht ausgezeichnet. Seit über 20 Jahren gibt es intensive Austauschprogramme mit Frankreich, Tschechien und nun auch Großbritannien, Spanien (Gestaltungsabteilungen). Zudem können die Auszubildenden diverse Sprachzertifikate erwerben und ihre Sprachkenntnisse erweitern sowie Teile ihrer Ausbildung in europäischen Partnerländern absolvieren.

Contact Info

Phone : +492226922012