HTBLVA Graz – Ortweinschule (AT)

HTBLVA Ortweinschule Graz, Austria, is a Secondary Level Vocational College for both Engineering and Construction as well as Arts and Design. With a staff of 220+ it caters to more than 1650 students aged 14+ and adults with diverse social and cultural backgrounds. Within the department of Arts and Design, Ortweinschule offers general and vocational education and training in Graphics and Communication Design; Film and Multimedia Art; Photography and Multimedia Art; Interior Design and Architecture; Product Design and Presentation; Sculpturing, Object Design, Restoration; Ceramics Art Craft; Jewellery and Metal Design.

www.ortweinschule.at

DE

Die HTBLVA Ortweinschule Graz, Österreich, ist eine Höhere Technische Bundeslehr- und Versuchsanstalt für Bautechnik und Kunst und Design. Über 220 Lehrkräfte betreuen mehr als 1650 SchülerInnen im Alter von 14+ und Erwachsene mit unterschiedlichem sozio-kulturellen Hintergrund. Die Abteilung Kunst und Design bietet allgemeine und berufliche Ausbildung in den Bereichen Grafik- und Kommunikationsdesign, Film und MultimediaArt, Fotografie und MultimediaArt, Innenarchitektur Raum- und Objektgestaltung, Produktdesign Präsentation, Bildhauerei Objektdesign Restaurierung, Keramik Art Craft und Schmuck Metall Design.

Contact Info

Phone : +43 (0) 699 111 004 08